Vattudalsbron

söndag 13 maj 2012

Konsten att sko en häst


Idag är det min tur att visa fina hästbilder

 Jag var ner på marknaden på NNP
och tittade på Harry när han skodde en häst.

Jag säger fortfarande NNP
sitter i ryggmärgen
men det heter ju faktiskt 
Lantmanna nuförtiden, rätt ska vara rätt ;)

 Det är väl ett hantverksyrke om något.
Inte så lätt att spika rätt när man håller på med
ett levande djur.


Mycket annat fanns också att titta på
och mycke folk var det.....

Fy sjåton va kallt de e
när ska våren komma?

Tur man får åka söderut
till helgen.......
STOCKHOLM.....Here I´m come!

TJOHOO va kul!

4 kommentarer:

elin sa...

Kul, att du gjorde ett så fint inlägg om skoningen! Vi höll på att frysa ihjäl innan dagen var över pga blåsen.

Gudrun sa...

Tack Elin, va du e gullig, kram

Karolina Sundqvist sa...

Häftigt extrajobb han har Harry!

Tänk att vi snart ses mamma... jag läängtar så mkt! Ska bli jättekul och få umgås i helgen!
Massor med Kramar

Anonym sa...

Hejsan!! Jag åker oxå till stockholm idag med fridas klass, Tänk om vi ses!! Kram//Berit